Hledání: Hledat  
20. dubna 2019 ..:: Blog ::.. Zaregistrovat se   Přihlásit se  
 
  Zápisník
Minimalizovat
 
V 12

Written by: Miroslav Zajic
12. 5. 2007

Ranní rozcvička spočívala v nástupu k chladícímu boxu se všemi přepravními prostředky, které nám zbyly a naložení našich 82,5 kg zamražených filetů.

Nejdříve byly naplněny polyesterové krabice, které nám zbyly z minulého roku. Pak přišla na řadu příruční chladicí přepravka. A následně tašky. Všechny tašky přišli do kufru, kde byly zastrčeny do dvou do sebe zasunutých spacáků (Pavlův vynález). Chladicí přepravku jsme pro jistotu zabalili do mé zimní bundy. Polyesterové krabice přišli do rakve na střechu.

Teprve po tom jsme začali do auta nakládat naše zavazadla. Pavel to všechno hezky zarovnal. Vše proběhlo téměř podle plánu a v 6:05 jsme vyráželi do Svolværu na trajekt. Svolvær je od Å vzdálen něco přes 130 km a trajekt měl mít podle jízdního řádu odjezd v 8:45. Protože se má být na seřadišti 45 minut předem, musel jsem na to dost šlapat, abychom tam byli včas. Navíc jsem cestou musel natankovat v Leknes. Stihli jsme to špičkově, v 8:00 přesně jsme byli na seřadišti a akorát trajekt přijížděl do přístavu.

Na trajektu jsme si dali snídani z našich předimenzovaných zásob a opět jsme obdivovali manévry trajektu ve Skrově. Pak již na cestě trajektem nebylo nic zajímavého.

Ještě před naloděním na trajekt dostal Pavel nápad: stihnout dřívější trajekt z Trelleborgu, než ten, který jsme měli naplánovaný. Původně byl totiž naplánován trajekt z Trelleborgu v neděli ve 12:45. Navigace ukazovala, že ze Skutviku do Trelleborgu bude cesta trvat něco přes 24 hodin a do Skutviku jsme měli přijet asi v 10:45. Odhadl jsem, že pokud bychom měli v Trelleborgu stihnout trajekt v 8:15, měli proti odhadu GPS jet asi o 2,5 hodiny rychleji. To mi připadalo nereálné, ale přesto jsem nastavil dojezd na 8:15. Když jsme ve Skutviku vyjeli z trajektu a navigace začala fungovat, ukázala -3:10 ztráty. Navíc na cestě ze Skutviku, než se najede na E6, jel přede mnou někdo dost pomalu a předjet se nedal. Když se najelo na E6, začala se ztráta pozvolna snižovat. Najednou se zdálo, že je stihnutí trajektu reálné. Marcel odhadl, že musíme najet každou hodinu alespoň 10 minut. V Norsku se to sice dařilo, ale bylo to na doraz, navíc co se povedlo najet navíc, o to jsme přišli v kopcích před hranicemi Švédska, kde v klikatém horské stoupání jel před námi ruský kamion. Ale cesta Švédskem ubíhala výrazně rychleji a ztráta se poměrně rychle zmenšovala. Než jsme dojeli do frekventované a hlavně měřené oblasti, měli jsme  ztrátu pouze -1:15 a to nám zbývalo ještě asi 1300 km. Začínalo mi to připadat reálné. Když jsme ztrátu dostali na 0, nastavili jsme dojezd na 7:30. To proto, abychom přijeli požadovaný čas před odjezdem. Ve Stokholmu byla ztráta vyrovnána a již nebylo potřeba víc pospíchat. Do Trelleborgu jsme přijeli akorát v 7:30 a po zaplacení jsme rovnou najeli na trajekt.

Na trajektu jsme si našli dobré sezení a hned ho obsadili. Potřeboval jsem na trajektu koupit nějaké dárky. Bohužel celou prodejnu otevírají až 50 minut po opuštění přístavu v Trelleborgu, tak jsem musel čekat. Po nákupu jsem se vrátil na sedačku a usnul. Asi 2 hodiny jsem spal. Pak jsem šel na palubu, abych natočil záběry z příjezdu do Sassnitz. Cestou do Sassnitz jsem mohl obdivovat křídové útesy Stubbenkammer. Pokusil jsem se je i natočit, ale jeli jsme docela daleko od nich. Zajímavý byl příjezd do přístavu v Sassnitz. Při našem příjezdu zrovna odjížděl jiný trajekt a museli jsme čekat na jeho odjezd.

K cestě Německem není co psát. Téměř celá cesta je po dálnici a kromě větrných elektráren není nic vidět. Na našem území se taky jede téměř pořád po dálnici, pouze krátký úsek mezi Ústím nad Labem a Lovosicemi se jede po té staré mírně klikaté cestě kolem Labe.

Do Prahy jsme přijeli kolem 19:00. Nejdříve jsem odvezl domů Pavla, poté Marcela k jeho Tetě, kde uložil ryby do mrazáku a potom jsem ho dovezl domů. Já jsem domů dorazil asi ve 21:00.

Bál jsem se, že mám ryb tolik, že se mi nevejdou do mrazáku. Ale Alena před naším návratem vyklidila z mrazničky a mrazáku u lednice vše co šlo. Podařilo se mi tam naskládat vše. Byl jsem rád, protože jsem byl z cesty docela unaven a už se mi nechtělo nikam dál jezdit.

Tags:

Your name:
Title:
Comment:
Add Comment    Storno