Hledání: Hledat

V 11

Written by: Miroslav Zajic
11. 5. 2007

A byl tu poslední den. Počasí se na ostrově rozhodně nedalo považovat za dokonalé. Již večer, když jsme končili začalo pršet. Celou noc déšť pokračoval. Ačkoli u nás v Å byli teploty v tu dobu kolem 4°C, na okolních vrcholcích bylo asi 0°C. Díky tomu byly krásně posypány sněhem, jako kdyby je cukrářka poprášila čerstvě cukrem. Nádhera.

Většina němců již měla sbaleno, asi odjížděli trajektem z Moskenes hned ráno a tak jsme s Pavlem byli asi sami, kdo ráno vyjížděl na moře. Jeli jsme nejdříve na místo, kde jsme včera chytili největší tresku. Byl tam nějaký kutr. Díky včerejším zkušenostem s rybářskou lodí jsme nevěděli, jestli tam budeme moct chytat. Když jsme přijeli blíž, zjistili jsme, že na kutru je nejspíš pouze jeden člověk, který nechytá do sítí, ale asi na udici jako my nebo na lodní naviják.

Dneska to tam ale nešlo. Záběry sporadické a pokud nějaké, tak malé ryby. Po chvíli neúspěchů jsme vyrazili na oblíbené místo kousek od WPT005. A zde to opět nezklamalo. Nejdříve jsme si chytli „etalon“,a pak už jsme pouze brali ryby odpovídající velikostí tomuto etalonu. Pro upřesnění, jednalo se o ryby nad 70 cm. Když si člověk dá takovéto limity, zjistí, kolik „čudel“ by mohl nachytat. Zpětně i vyhodnotí, co některé lodě vozily, jenom pro to, aby měli co nejvíce ryb.

Tak jsme si v klidu chytali a vybírali jenom větší ryby. Nešlo to tak rychle, jak by si člověk přál, ale měli jsme dostatek času a neměli jsme potřebu strhat množstevní rekordy. Původně jsme plánovali chytat pouze do 13:00, ale postupně jsme si to posunuli do 15:00. Nakonec jsme si vyhlásili soutěž o 10. rybu. Měl jsem opět štěstí. Tu desátou a v podstatě poslední rybu letošní výpravy jsem chytil v okamžiku, kdy Pavel přišel o náš poslední pilkr. Zabalili jsme to a jeli jsme do přístaviště. V tu dobu se trochu zhoršilo počasí a na cestě zpět se trochu zvedly vlny. Musel jsem jet tedy pomaleji, ale jinak nebyl žádný problém.

Přivezli jsme 10 tresek tmavých o celkové váze asi 50 kg. Hned po příjezdu jsme je zfiletovali a uložili do mrazáku. Balíčků s filety jsme udělali 29 a vážili 11,4 kg.

Fred během našeho filetování postříkal celou loď nějakou chemikálií. Když jsme potom jeli vysypat zbytky ryb, tak to na lodi pěkně klouzalo. A to byl náš poslední výlet na moře. Poslední rozhlédnutí z lodě na hejno racků vrhající se na náš odpad, na širé moře a na molo našeho přístaviště. Tak snad zase za rok.

Vrátili jsme se do přístaviště a začalo čištění lodě. Ani bych nevěřil, jak jsme ji za ten týden zaneřádili. Tlakové stříkadlo a rejžák udělali své a po nějaké době byla loď opět bílá a připravena k vrácení Fredovi.

Fred dolil benzín a přinesl nám lísteček s částkou k doplacení. Za těch 5 dní jsme projeli rovných 100 l benzínu, což činilo 1500,- NOK ( asi 5250,- Kč). Vytáhli jsme z ledničky jedny z posledních plechovek piva a spolu s Fredem si ťukli na rozloučenou. Při tom Pavel s Fredem prohodil pár slov. Dozvěděli jsme se například, že další týden přijede celkem 50 rybářů a že pro ně musí nachystat 15 lodí.

S lístečkem od Freda jsme ještě zašli do recepce za Sigurdem, abychom zaplatili kartou. Fred bral jenom hotovost. Ten nám doplnil informaci o dalším týdnu. Část rybářů bude z Thaiwanu. Jsou to lidi, se kterými se seznámil někdy před rokem, když byl na výletě na Thaiwanu.

Poslední den bych nejradši zrušil. Vědomí je skleslé, nutnost balení, potřeba úklidu a další, ne vždy příjemné činnosti. Všechno jsme si nachystali a kolem půlnoci se šlo spát. Ranní budíček byl stanoven na 4:30.