Hledání: Hledat  
17. srpna 2019 ..:: Blog ::.. Zaregistrovat se   Přihlásit se  
 
  Zápisník
Minimalizovat
 
IV 29

Written by: Miroslav Zajic
29. 4. 2006

5:00 Probouzí mě budík. Tak trochu to bylo zbytečně, protože asi od 3:30 jsem měl nějakou cestovní horečku a neustále jsem se budil. Vstal jsem, nachystal jsem auto a vzbudil ostatní. Nandali jsme věci do auta a těsně před šestou jdeme balit ryby.

Děsivé zjištění. Ryby, které jsme chytli v pátek odpoledne nejsou zamražené. Chyba byla, že jsme je dali na sebe a ony nestihly promrznout. Jsou dvě možnosti. Buď je vyhodit a jet na trajekt v 8:45 nebo jet trajektem až v 15:45 a ryby rozházet po mrazícím boxu a nechat je domrazit. Vyhrává varianta 2. Marcel hned zalezl do postele a jde spát.  Vítek se rozložil na pohovce v obýváku  a usnul taky.

Já zatím dopisuji deník a zjišťuji, jak to s těmi jízdními řády je. Zjistil jsem, že značka DX67, která byla u trajektu z Moskenes do Bodø,  znamená, že trajekt v sobotu a neděli nejede. To X totiž znamená s výjimkou. Díky tomu si myslím, že trajekt ze Svolværu do Skutviku v 15:45 určitě pojede, protože měl označení jenom D. Presto jsem pro jistotu zavolal Aleně, zda by to neověřila. Bohužel se jí to nepodařilo. Nikam se nedovolala. Tak  budeme doufat.

11:00  Všichni už jsou vzhůru a tak se vaří poslední nudlová polévka. Marcel jde udělat pár fotek a ve 12:30 je domluveno nakládání ryb.
12:30  Jdeme naložit ryby. Ještě, že jsme od Němců dostali dvě přepravky. Do jedné se ryby nevešli. Musím vyndat věci z rakve a obě přepravky dát  do rakve.
Nakládání nám trvalo trochu déle, než jsme očekávali. Proto začínáme spěchat. V rychlosti vracíme klíč od rorbu a loučíme se se  Sigurdem. Čas na dojezd k trajektu máme jen tak tak. Přestože jedu poměrně rychle, zdá se, že přijedeme asi čtvrt hodiny před odjezdem trajektu a to by nás už nemuseli na trajekt pustit. Kabelweg už projíždím tak rychle, že jsem rád, že tam policajti neměřili rychlost. Čtvrt hodiny před odjezdem jsem na seřadišti a po chvilce na nás mávají, abychom najeli. Měl jsem z toho velkou radost.

Trajekt tentokrát stavěl ve Skrove. Bylo to ještě úžasnější než před dvěma roky. Trajekt se v malém přístavišti musel otočit, nacouvat na rampu a navíc se namáčknout na břeh přístavu. Téměř žádné doražení nebylo znát. Po vyjetí musel projet mezi skalnatými útesy. Je obdivuhodné, jak ten kolos umí ovládat - a to se po tom týdnu v řízení lodí vyznám.

18:00 Vylodili jsme se v Skustviku. Hned vyjíždíme  a řítíme se po okrsce směrem na silnici E6. Zavěsil jsem se za nějakého Nora s mercedesem. Na začátku jel  rychle, ale později zpomaluje díky velmi špatnému stavu silnice. Za chvíli ale dojíždí menší renault a tak jedeme relativně pomalu. Hned jak jsme najeli na E6, mercedes předjíždí renault a my zjišťujeme, že to jsou Pražáci. Protože Pražáci jedou dost zostra, držíme se jich a jedeme stejně rychle. Zjistili jsme, že GPS nám plánuje dojezd do Trelleborgu na 17:11 druhý den a trajekt jede v 17:45 a tak padá návrh, pokusit se stihnout tento trajekt. Střídáme s v řízení přibližně každé 2 hodiny a tak střídavě odpočíváme.
21:00 Překročili jsme severní polární kruh. Neustále zlepšujeme odhadovaný dojezd, který jsme v průběhu cesty až někam k Lillehameru snížili na 16:07.

Tags:

Your name:
Title:
Comment:
Add Comment    Storno