Hledání: Hledat

IV 28

Written by: Miroslav Zajic
28. 4. 2006

5:50 Probudil jsem se do krásného dne. Pro jistotu jsem se podíval na internet, co hlásí meteorologická stanice v Leknes - roztrhaná oblačnost, teplota 5° C, vítr 0 km/hod. Roztrhaná oblačnost je jenom nad ostrovy. Nad mořem je zcela jasno. Jdu se tedy podívat, na molo. Nádhera, na hladině jsou drobné vlnky. Vracím se do rorbu, abych  všechny vzbudil.
7:30 Jsme na lodi. Trochu dost nešťastně vyjíždím. Mám málo místa před sebou a neuvědomil jsem si, že loď přede mnou má zvednutý motor z vody. Nestihl jsem to vytočit a už dřu bok o motor předchozí lodě. Vracím se. Místní údržbář je naštvaný, ale po obhlídce lodě nás pouští na moře. Přesto je v boku slušná rýha. Počasí je nádherné. Hladina klidná, ale ryby nějak moc nejdou. Vítek sice hned na prvním místě chytil malého mníka, Marcel malou tresku obecnou, ale to bylo na dlouhou dobu všechno. Protože jsem měl blbý návazec (po nešťastném včerejším uváznutí), rozhodl jsem se experimentovat. Použil jsem návazec s umělými krevetkami a nakonec jsem zavěsil malou rybku. To nebylo ono. Nešlo to ke dnu. Tak jsem tam dal velkého Vítkova pilkera, který vážil 600 gramů. Výměna v pravou chvíli. Zrovna se pod námi objevila hejna ryb. Všichni začínají tahat rybu za rybou. Nestíháme si pomáhat. Někdy jsme chytli dvě najednou. Např. jsem měl na krevetce tresku tmavou a na pilkeru byla treska obecná. V tu chvíli ale Vítek s Marcelem tahali taky a tak jsem je do lodi musel dostat sám. Vítkovi se stala obdobná příhoda. Po chvíli jsem ale uvázl a návazec i s pilkerem zůstal na dne. Tím pro mě lov skončil. Tak aspoň pomáhám vytahovat a sundávat ryby z háčku. Celkem jsme nachytali  19 ryb, z toho 1 mník, 1 treska jednoskvrnná, 6 tresek tmavých, 11 tresek obecných
12:00 Vrátili jsme se do přístaviště. Jednak kvůli zpracování ryb, a pak abych koupil návazec s pilkerem.
14:00 Opět jedeme na moře. Situace se opakuje. Nějak nic nejde. Po dlouhé době 3 ryby.  Mě to v danou chvíli moc nevadilo, protože jsem si musel upravit návazec a tak jsem na to měl alespoň čas. Ten koupený byl příliš dlouhý a nepoužitelný. Celý návazec jsem musel převázat. Když mám návazec hotový, jedeme hledat ryby jinam. Po nějaké době nalézáme hejna ryb, a zase se začíná dařit. Celkem jsme chytili 10 ryb, z toho jedna treska tmavá, 5 tresek jednoskvrnných a 4 tresky obecné.
17:00 Vracíme se do přístavu. Máme mnoho  práce. Zpracovat ryby, vyčistit loď, vyměnit píchlé  kolo, zjistit kdy jede trajekt, uklidit a sbalit věci. Všechno celkem šlo a každý makal. Ryby jsme udělali společně, pak já a Vítek jsme odvezli zbytky ryb na moře a vyčistili loď. Marcel zatím uklidil v rorbu. Nejhorší okamžik přišel, když jsme s Marcelem odjeli do Moskenes a tam zjistili, že v sobotu nejede žádný trajekt. Alespoň to tvrdil jeden z "kapitánů" trajektu, který zrovna odjížděl. Nebyl důvod mu nevěřit. Co ale teď? Nějak se domů dostat musíme. Jediná možnost je zjistit, kdy jede trajekt Svolvær-Skutvik. Po návratu z Moskenes jsem zapnul PDA a hledám. Nedaří se mi nic najít. Na malém PDA se poměrně špatně vyhledává a proto se přihlašuji do messengera. Původně jsem se chtěl domluvit s někým z práce, ale když jsem zjistil, že je on-line Honza Nábělek, žádám jeho o pomoc. Honza se skoro za dobu hledání naučil norsky a vyhledal několik jízdních řádů. Stejně jako já nepochopil, proč zimní jízdní řád je pouze do 17.4 a letní začíná až 1.6. a co znamenají některé zkratky (např. DX7). Ale nutné a potřebné informace našel. Rozhodujeme se jet ráno trajektem v 8:45. Do Svolværu to je ale přibližně 130 km, tak je nutné vyjet nejpozději v 7:00.
24:00 Máme vše hotovo. Jdeme spát.