Hledání: Hledat  
17. června 2019 ..:: Blog ::.. Zaregistrovat se   Přihlásit se  
 
  Zápisník
Minimalizovat
 
IV 23

Written by: Miroslav Zajic
23. 4. 2006

7:30 Opouštíme chatku a jedeme po E6 směrem do Bodø. Je to o trochu později, než jsem si přál, ale pokud cesta bude probíhat bez závažných prostojů, měli bychom být v asi v 15:00 v Bodø.
10:55 Ale i na poklidných Norských silnicích se stávají nehody a tak zastavujeme, protože je na silnici kousek před námi překlopený kamion. Protože se některá auta před námi otáčí, vysíláme Vítka, aby zjistil na jak je to dlouho. Vrátil se s tím, že kamion vykládají a že to vypadá na dlouho, ačkoli řidič před námi nás ujišťoval, že to je asi tak na 10 minut. Zjišťujeme na GPS, kudy to objet. V Norsku není moc silnic, po kterých by se dalo jet mimo hlavní tah a pokud ano, tak se rozhodně nedají považovat za zkratku. Navigace doporučila cestu po pobřeží s využitím trajektu. Na vzdálenost ani čas to nevypadá špatně.
11:05 Po krátkém rozhodování se otáčíme vyrážíme na objížďku. Hned na začátku nás GPS navádí na hliněnou cestu. Naštěstí to je asi jenom 5 km a pak už jedeme po asfaltce.
12:35 Dojíždíme k trajektu, ale zjišťujeme, že trajekt jede až v 17:40. Otáčíme se a vracíme se asi 20 km do předešlého přístavu, ze kterého jede trajekt směrem na Bodø. Protože trajekt má jet asi za hodinu, dáváme oběd a uvažujeme o cestě do Bodø po pobřeží s využitím dalších dvou trajektů.
14:10 Vyjíždíme trajektem z Levang do Nesna. Cena 155 NOK nás překvapuje a ustupujeme z posledního plánu a po asi půlhodinové plavbě trajektem jedeme na Mo i Rana, kde se napojujeme opět na E6.
16:30 Konečně přejíždíme severní polární kruh. Je to o necelé 4 hodiny později, než jsme původně předpokládali.

Po celou dnešní cestu prší a je ošklivě, ale po přejetí polárního kruhu se začne objevovat před námi sluníčko. Cesta za polárním kruhem je malebná a když jsme přijeli k Fauske, otevírá se nádherný pohled na fjord, za kterým jsou vysoké zasněžené vrcholy. Marcelovi jsem musel zastavit k udělání fota, ale silnice je úzká a tak příležitostí k zastavení není moc. Když jsem zastavil, tak to na focení moc nebylo. Z Fauske nám zbývá posledních 60 km po pevnině.

18:45 Přijíždíme na terminál v Bodø. Nějaké kamiony již cekají, tak doufáme, že trajekt pojede. Jízdní řád byl totiž vyvěšen jenom zimní a stejně jako na internetu pouze do 16.4.2006. Protože je nám jasné, že do Å přijedeme někdy o půlnoci, volám do Prahy Aleně, aby zavolala do Å a domluvila co máme po příjezdu udělat. Po troše přemlouvání to pro nás udělala. Ale o půlnoci si budeme muset zavolat sami. Snad to zvládneme.
20:00 Naloďujeme se na trajekt. Jen tak tak se do něj s autem vejdeme, protože s ním jede mnoho kamionu. Výjezd z přístavu je nádherný. Svítí slunce, fouká silný vítr a nízké bouřkové mraky dělají temné stíny. V přístavu je hladina klidná. To se ale mění v okamžiku vyjetí na volné moře. Tam vlny vůbec nezajímá, že jedeme velkým a těžce naplněným trajektem.
21:00 Trajekt velmi houpe a Marcelovi se začíná dělat blbě. Odhaduji, že houpání je srovnatelné (možná větší) s plavbou Hurtigrutou po Barentsově moři (z Vardø) před dvěma lety.
21:45 Houpání se neustále zvětšuje. Marcel si asi už zabral natrvalo jednu kabinku a já s Vítkem jsme radši spolkli čtvrtku kinedrilu.
22:15 Už je blbě i Vítkovi, vzal si pytlík a odběhl za Marcelem na záchod.
23:45 Trajekt dojel do přístavu a Marcel s Vítkem s radostí, že to mají za sebou, přišli sbalit věci. Při pohledu na obrazovky GPS, které byly po celém trajektu rozmístěny, s překvapením zjišťujeme, že jsme dorazili na ostrov Værøy, a že musíme pokračovat. Čeká nás přibližně další hodina a čtvrt plavby.

Tags:

Your name:
Title:
Comment:
Add Comment    Storno