Hledání: Hledat

IV 21

Written by: Miroslav Zajic
21. 4. 2006

7:00 Jedu do Tesca nakoupit věci, které jsem nemohl koupit den předem v Makru. Téměř vše jsem dokoupil, ale nenašel jsem vlhké ubrousky a zapomněl jsem na chléb.
7:45 Z Tesca jedu k Vítkovi pro jeho věci a pak honem do práce nasadit na střechu rakev a sbalit drobnosti, které jsem měl v práci. Taky jsem vytiskl průvodce po Lofotech, dopravní pravidla pro Švédsko a Norsko a jízdní řád trajektu Scandline.
10:15 Konečně odjíždím pro věci domů. Po cestě se dozvídám, že je Marcel neplánovaně v práci, a že tam potřebuje být co nejdéle.
10:45 Sbalen odjíždím do vinotéky pro víno a do Datartu pro kazety do kamery
11:00 Mám vše, vyrážím pro Marcela. Průmyslová je neuvěřitelně zacpaná a začínám propadat panice, že se dnes ani z Prahy nedostaneme. Nakonec se to rozjíždí a v 11:30 vyzvedávám Marcela v Hloubětíně v práci. Současně se dozvídám, že mu málem z pracovních důvodu byla zrušena dovolená. Moje domněnka, že jedeme nejdřív pro Vítka vzala hned za své, protože nejdřív jsme museli na Lehovec pro Marcelovy řízky.
12:15 Konečně jsme na Maltézském náměstí pro Vítka. Na první pohled je zpoždění minimální, ale ještě nemáme rybářské potřeby a Marcelovy věci. Jedeme tedy nejdříve do Holešovic pro rybářské potřeby. Naštěstí objednané pruty mají nachystány. Dokupujeme ještě nějaké návazce, pilkery a twistery a protože nemáme potvrzeno, zda na lodích je echolot, kupujeme jeden jednodušší.  Abychom neztráceli již čas, Marcel s Vítkem odjíždějí k Marcelovi domů a já si kupuji slušivý obleček na moře. Později se dovídám, že Vítek má stejný. Když jsem dorazil k Marcelovi domů, tak už měl Marcel sbaleno. Udělali drobnou reorganizaci v kufru a v rakvi a už jenom počkali, až si Marcel dojde pro foťák a stativ.
13:45 Konečně vyjíždíme z Holešovic. U Letňan na dálnici stavíme u Macdonalda, kupujeme si oběd a hned se ženeme dál na Teplice.
14:40 Jsme u pumpy v Dubí u Teplic. Koupili jsme si  místní "domácí" bagety, prohlédli si místní pracovnice, které si odskočily k pumpě nakoupit a vyrazili jsme na hranice. Ve výlohách je klid, takže jsme si na této vyhlášené trati moc neužili. Vyřídili jsme poslední české telefonáty a bez problémů jsme projeli pasovou kontrolou. V Německu jsem před Drážďany odmítl poslouchat navigaci a zvolil jsem větší objezd Drážďan. Navigace sice chvíli vzdorovala, ale po určité době nás provedla uličkami mezi vilkami, které rozhodně nepatřili k hlavnímu tahu. Po chvilce nás opravdu navedla na dálnici ve směru na Berlín. Před Berlínem bylo třeba najet na okruh kolem Berlína. Protože jsme měli ztlumenu navigaci a hodně nahlas jsme si pouštěli skupinu Tango, nějak jsem přeslechl upozornění na odbočku a Marcel si toho všiml, když už jsem byl asi 50 metrů za odbočkou. To jsou okamžiky, kdy člověk ocení navigaci. Navigace nás navedla na následující sjezd a nějakou „okreskou“ nás vrátila na obchvat kolem Berlína. Zdržení naštěstí minimální.
20:00 Přijíždíme na Rujánu. Zjevně máme časovou rezervu. Cestou přes Rujánu do Sassnitz zastavujeme u pumpy a kupujeme naftu. Pak pokračujeme do Sassnitz, kde asi ve 21:00 kupujeme lístky na trajekt a jedeme rovnou na terminál.
22:30 Jsme na trajektu a trochu jsme podcenili včasné zabrání míst. Pohodlné sedačky jsou obsazeny a na nás zůstávají pouze takové malé sedačky u kulatých stolků. Moc pohodlné na spaní to není. Přesto jsem téměř celou cestu prospal. Marcel našel nějakou lavici, na které se „pohodlně“ rozložil a použil brašnu s foťákem jako polštář.